Volgers

vrijdag 29 mei 2015

Aquarel

Welkom Anita en Ingrid ! Super dat jullie volgers van mijn blog zijn geworden! Ik ben vereerd!

Ik was vandaag geïntrigeerd door de challenge #86 op het Lift Challenge blog!
Ik heb zowaar drie pogingen ondernomen :)

Dit is het te liften kaartje:

Bedoeling : Watercolor achter een paneel met een uitgestanst figuur. Welk figuur je doet is aan jou, kan van alles zijn maar moet bestaan uit één uitgestanst figuur/afbeelding.  De watercolor moet wel zichtbaar zijn...

Ik heb telkens de kaart gemaakt uit gekleurd of dessin papier. Daarop aquarelpapier geverfd in verschillende tinten en daarover het witte metallic papier met de uitgestanste figuur.

Dit zijn ze alle drie:



Poging 1, met de orchidee... COL1379 - Om de nerven op de bloemblaadjes beter te doen uitkomen heb ik de figuur ook nog eens op het achterliggende aquarelpapier geëmbost. Had ik niet moeten doen denk ik, want dan komt de aquarel inkt niet zo goed uit. Heb dan de figuur nog eens afgewerkt met de opliggende bloemblaadjes en het bloemenhart en ik vond dat het effect van de aquarel helemaal weg was... Niettegenstaande heeft het kaartje wel 'iets' ;)



dus, poging 2: met het hart; LR0159 - Fantastisch toch! Kies ik een mooi hart van Marianne Design; mooi filigraan uitgewerkt... Stans ik dit uit mijn papier... en ik heb... uiteraard!... enkel nog de omtrek van mijn hart :) :)
OK, geen probleem, alle stukjes er netjes terug ingeplakt...


Poging 3: met het takje; LR0192 - Iets eenvoudiger, maar de aquarel komt het best uit!




Wat denken jullie van mijn verwoede pogingen?

Groetjes, Gina

12 opmerkingen:

  1. Ik vind het geweldig leuk hoe de kaartjes tot stand zijn gekomen....ze zijn alle drie prachtig Gina.
    Groetjes en een fijn weekend,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie serie!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful cards GIna, such lovely CAS designs.
    Pauline
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kaarten heb je gemaakt.
    Groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn allemaal mooi!
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Drie maar liefst! W.b. de opdracht voldoen je tweede en derde kaart het meest, maar dat neemt niet weg dat de eerste kaart een plaatje is! Fijn dat je meedoet met de Liftchallenge!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik denk; je bent lekker op dreef. Erg leuk en mooi! Idd mist bij de eerste de watercolor, maar dat doet niets af aan je kaart. Mooi. Bij de andere twee wel watercolor en erg mooi geworden! Bedankt voor je inzendingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed bezig Gina! Ik vind het 3de kaartje wel het mooiste, maar de andere zijn ook wel mooi. Het is idd wat zoeken wat van pas kan komen hé, maar daarvoor is het natuurlijk ook een 'challenge'.
    groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi deze kaartje Gina....alle drie echte toppertjes....

    groetjes en een fijn weekend
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Gina ik vind jouw verwoede pogingen super! Het zijn stuk voor stuk super mooie kaarten :) Ik vind de eerste het mooiste ;)
    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zien ze er prachtig uit Gina.
    Groetjes Giny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi, ik dacht dat ik al volger was van jou blog maar schijnbaar niet. Heb ik gelijk even goedgemaakt. Wat een mooie liften heb je gemaakt, ik vind de derde ook de mooiste.
    groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen